Tokia tema buvo organizuotas tarptautinis „Erasmus+“ programos 2-ojo pagrindinio veiksmo   kontaktinis seminaras Bratislavoje (Slovakija) šių metų rugsėjo 12 – 14 dienomis.

Kokybiškas ugdymas yra viena svarbiausių sėkmingos socialinės integracijos sąlygų. Mokytojai pirmiausia pastebi vaiko mokymosi sunkumus, elgesio klasėje ypatumus, jo dalyvavimą klasės, mokyklos veikloje arba atvirkščiai – izoliavimosi tendencijas. Labai svarbu, kaip jis reaguos į tuos pastebėjimus, kaip juos supras.

Seminarą organizavusi „Erasmus+“ programos Slovakijos nacionalinė agentūra sudarė sąlygas mokytojams iš 17 Europos valstybių sutelkti dėmesį į šią temą, pasiklausyti paskaitų, gerosios patirties pavyzdžių, patiems savo patirtimi pasidalinti ir burtis į grupeles, mėginant kurti tarptautinius projektus, kurie paskatintų įtraukiojo ugdymo plėtrą kiekvienoje dalyvių šalyje.

Svarbu ir tai, kad buvome skatiname atidžiau žvelgti ir į savo kasdieninę patirtį, mūsų pačių nuostatas, jautrumą ar nejautrą kitų žmonių gyvenimo aplinkybėms, jų žmogiškoms reikmėms. Stebėjome režisieriaus Patriko Krebso spektaklį “Marionetė” kuriame vaidino benamiai ir neįgalieji. Nustebino faktas, kad tai nėra trumpalaikė iniciatyva. Teatrui 14 metų. Šie žmonės ateina, dirba, gilinasi į mums ir jiems svarbias – bendražmogiškas – temas.

Labai norėtųsi, kad besivydami aukštus ugdymo standartus ir mes nenumotume ranka į tuos, kurie dėl įvairių priežasčių atsilieka.

Seminaro dalyvė, psichologė

Romualda Raguotienė