2016 m. vasario 1-3 dienomis Vilniaus miesto psichologinėje-pedagoginėje tarnyboje vyko 24 val. seminaras „Vaiko netinkamo elgesio funkcinė analizė. Intervencijos planas“. Mokymus vedė svečias iš Lenkijos – psichologas, psichoterapeutas, medicinos mokslų daktaras, Varšuvos universiteto dėstytojas, Lenkijos Kognityvinės-elgesio terapijos centro (CBT) vadovas Tomaš Srebnicki. Seminare dalyvavo visi VPPT specialistai bei trijų Vilniaus mokyklų specialistai ir pedagogai – Šeškinės pradinės mokyklos, Balsių bei Žemynos progimnazijų. Seminare nagrinėta, ką daryti, kai vaikas netinkamai elgiasi klasėje, kokie suaugusiųjų veiksmai pastiprina tokį vaikų elgesį, o kokie šį elgesį slopina. Lektorius pabrėžė, kaip svarbu suprasti, kodėl vaikas netinkamai elgiasi, kokio tikslo siekia. Kitaip sakant, labai svarbu atpažinti elgesio funkciją: ar vaikas tokiu elgesiu nori kažko išvengti, o gal kažko siekia. Svarbi yra vaiko elgesio analizė. Nuo to, kas vyko prieš sunkią situaciją, kaip ši situacija atrodė, kokį elgesį stebėjome ir kas vyko po to, kai tas elgesys pasibaigė, priklauso intervencijos plano sudarymas ir efektyvių priemonių parinkimas. Taigi, aišku viena, kai susiduriame su vaiko netinkamu elgesiu, dažnai pasielgiame chaotiškai, mūsų, suaugusiųjų, veiksmai būna labai intuityvūs ir neapgalvoti, o čia reikėtų veikti tikslingai, apgalvotai, stengtis suprasti, ką elgesys reiškia vaikui, suaugusiam ir aplinkai. Mokėmės labai praktinių dalykų – kaip padėti mokytojams ir tėvams suprasti vaiko elgesį, nagrinėjome tikrus pavyzdžius, mokėmės vieni iš kitų. Dėkojame visiems dalyvavusiems seminare bei lektoriui dr. Tomašui Srebnickiui už labai darbingai praleistą laiką, tikimės, kad dar turėsime galimybę susitikti ir pasidalinti kaip sekasi praktikoje taikyti įgytas žinias.